LA DORIA UP SKILLS

Progetto di empowerment soft skills

Cliente

LA DORIA SPA

Data di inizio

Marzo 2017

Data di fine

Maggio 2017

Luogo

Angri (SA)

Esigenze/necessità alla base del progetto

Partendo da un’analisi approfondita dei profili da valutare, si lavorerà successivamente con le Risorse mediante un percorso di sviluppo del loro potenziale e delle loro soft skills, tenendo conto degli obiettivi aziendali e delle linee programmatiche concordate con il Direttore HR del Gruppo.

Attività eseguite

Progettazione ed erogazione dell’intervento di Assessment Center alle hr individuate: intervista individuale semi-strutturata, role playing, analisi di casi aziendali, test, orientamenti valoriali e prove di gruppo.

Risultati raggiunti

Misurazione delle soft skills analizzate (declaratoria competenze) e verifica livello (metodo SSG PERFORMANCE MONITOR) per ogni destinatario in relazione a:

  • area relazionale (comunicazione, leadership, team working)
  • area emozionale (gestione dello stress)
  • area innovativa (problem solving)

Soggetti coinvolti

ICTF (Coaching)

LA DORIA UP SKILLS

Progetto di empowerment soft skills

Customer

LA DORIA SPA

Starting Date

2017 March

End Date

2017 May

Place

Angri (SA)

Needs/requirements behind the projects

Starting from an in-depth analysis of the profiles to be evaluated, work will then be carried out with the Resources through a process of development of their potential and their soft skills, taking into account the company objectives and the policy lines agreed with the Group’s HR Director.

Activities performed

Design and provision of the Assessment Center intervention at the identified hr: semi-structured individual interview, role playing, analysis of business cases, tests, value orientations and group tests.

Results acheived

Measurement of the analyzed soft skills (declaratory skills) and level verification (SSG PERFORMANCE MONITOR method) for each recipient in relation to:

  • relational area (communication, leadership, team working)
  • emotional area (stress management)
  • innovative area (problem solving)

Parties involved

ICTF (Coaching)

Related Projects